Zákazníci sa na nás často obracajú s otázkou ako pripraviť hromadný email, tak aby bol čo najviac účinný. Vďaka našim 10 ročným skúsenostiam vieme čo pomáha a čomu sa je treba vyhnúť. Pokiaľ si obsah emailu tvoríte sami, prečítajte si tieto doporučenia:
-
Pútavý predmet mailu, ideálne s otázkou, tá ťahá užívateľa k otvoreniu e-mailu. Príklad: „Je Vaše dieťa pripravené školy? Vybavte ho so zľavou“
-
Kombinácia textu a obrázkov 50:50. Nedávať samé obrázky ale ani veľa textu. Vyhnite sa veľkému obrázku a logu na začiatku emailu. Práve tento priestor vidia všetci ako prvý. Treba ho využiť a dať do neho hlavný slogan alebo konkrétnu ponuku.
-
Jednoduchosť a prehľadnosť je priorita. Ak sa snažíte dostať do emailu viac produktov, rozdeľte ich do stĺpcov. Uľahčite čitateľovi orientáciu. V jednoduchosti je krása a tu to platí dvojnásobne. Častou chybou je umiestnenie printového letáka do tela emailu. Emaily treba robiť jednoduchšie ako klasické letáky či katalógy.
-
Správne načasovanie ponuky. Využite čo najviac obdobie ktoré je blízko vašej kampane. Ak máte všeobecný eshop a je august, tak pošlite email s ponukou na výbavu do školy. Ak končí leto, môžete spraviť posezónny výpredaj. Ak ponúkate pôžičky, orientujte sa na dátumy pred výplatami a pod.
-
Podla finančných možností treba opakovať. Na prvýkrát nemusí zákazník nakúpiť, ale pri druhom mailingu už bude značku „odniekadiaľ“ poznať a viac jej bude dôverovať.
-
Ak chcete mať viac preklikov na váš web, nedávajte ani detailné kontakty do emailu. Prioritou je získať prístup na váš web. Tento prístup sa neskôr môže premeniť na nákup alebo prihlásenie k odberu emailových noviniek (ak máte formulár).
Webstránka je síce tiež často vo formáte HTML, ale veľa vecí v e-mailoch proste nefunguje. E-mail nesmie obsahovať animácie vo formáte *. SWF a javascript. Pre optimálne doručenie a zobrazenie emailov odporúčame kaskádové štýly CSS nepoužívať. Ak je to nutné, tak len na definíciu písma a priamo do HTML (nie externe). Do emailu nedostanete ani iframe formuláre, výsuvné a posúvajúce okná, kalkulačky, facebook tlačítka, youtube kódy, google analytics kódy a akékoľvek aktívne prvky.
Pre stopercentnú funkčnosť a zobrazenie Vášho emailu u 100% používateľov môžete do prezentácie vložiť (najlepšie na začiatok emailu) vetu “ak sa Vám email nezobrazuje správne, kliknite prosím tu”. Ak budete odosielať cez nás systém (naše aj vaše databázy), môžete použiť ako odkaz na webverziu len tento syntax %%webversion%%. Systém automaticky doplní link na webverziu, ktorý sa vygeneruje na našom serveri. Podobne funguje aj odhlasovací link, ten sa zadáva vo formáte: http://%%unsubscribe%%/ (čiže vrátane http://).